Νέος Κύκλος Θεωρίας Φωτογραφίας!
Σήμερα στο Δωρεάν μάθημα της Εβδομάδας για τα Premium Free και τα Premium Μέλη του teachme.gr, θα ξεκινήσω έναν πολύ ξεχωριστό κύκλο θεωρητικών μαθημάτων Φωτογραφίας, μέσα απο τον οποίο θα λύσουμε απορίες και ερωτήματα, τα οποία μας μπερδέυουν χρόνια και χρόνια τώρα!
Αποκλειστικά Ελληνικά
Για άλλη μια φορά στο teachme.gr θα σας λύσω τις απορίες σας, αποκλειστικά στα Ελληνικά και πάντα με ευχαριστη διάθεση, για να μάθουμε σωστά και φυσικά να περάσουμε καλά!
Full Frame εναντίον Crop Φωτογραφικών Μηχανών!
Οι περισσότεροι απο εμάς, έχουμε ακούσει για την ύπαρξη 2 ειδών DSLR, των FX οι οποίες ονομάζονται και Full Frame Φωτογραφικές Μηχανές και των DX, οι οποίες αποτελούν τις Φωτογραφικές μηχανές "κομμένου" αισθητήρα, οι οποίες αποτελούν τα πιο ερασιτεχνικά μοντέλα DLSR. Σήμερα θα προσπαθήσω να σας αναλύσω τις κύριες διαφορές των 2 κατηγοριών και θα απαντήσω σε αρκετά απο τα ερωτήματα σας.
Μείνετε Συντονισμένοι για την Συνέχεια
Στα επόμενα μαθήματα θα αναλύσουμε και άλλες πολύ μπερδεμένες έννοιες για να "δαμάσουμε" την Τέχνη της Φωτογραφίας στο 100%! Μείνετε συντονισμένοι γιατί τα συγκεκριμένα μαθήματα δεν θα ανεβαίνουν μόνο Τετάρτες και θα αποτελούν Premium Μαθήματα
Καλό μάθημα :Ρ
Συμφωνώ με όλα όσα είπες αλλά οι τελευταίες σου λέξeiς στο μάθημα τα είπαν όλα.. να αγαπάς αυτό που κάνης .να’σαι καλά δάσκαλε ..
Η αγάπη για το αντικείμενο φιλε forisagr είναι το Άλφα και το Ωμέγα σε ότι και αν κάνουμε! Να’σαι καλά! :)
Green Screen ps
αυτό ισχύει και για βιντεοκάμερες ή μόνο για φωτογραφικές μηχανές;
Ισχύει για τις DLSR olisantas, είτε τις χρησιμοποιείς σαν φωτογραφικές μηχανές, είτε σαν video κάμερες.
Πολύ χρήσιμο μάθημα δάσκαλε!!! Keep walking!!
πάλι με κράζεις που είμαι CANONάκιας?? καλάάάάάάάάάά….
σήμερα μου δημιούργησες μερικές απορίες πάνω στο θέμα των MegaPixels.. σίγουρα στα JPEG θέλεις να έχεις όσα περισσότερα μπορείς, στο RAW όμως δεν ειναι λίγο διαφορετικά τα πράγματα? γιατί απο όσο έχω διαβάσει γενικά, το raw μεγαλώνει σχεδόν όσο θές. και απο προσωπική μου εμπειρία ξέρω οτι φωτογραφίες των 12mp σε RAW τις έκανα export σε 24mp και εκτυπώθηκαν χωρίς κανένα πρόβλημα σε μεγάλες διαστάσεις χαρτί. τα megapixels τα βλέπω σαν θέμα marketing απλά, γιατί δεν πιστεύω επαγγελματίες φωτογράφοι να θέλουν όντως τόσα πολλά megapixels απο την στιγμή που τραβάνε σε RAW(δεν νομίζω να υπάρχει και επαγγελματίας που να φωτογραφίζει σε Jpeg). αυτό τελικά όντως ισχύει ή ειναι απλά μια λανθασμένη άποψη μου?
πάμε τώρα σε άλλη ερώτηση. πολλοί φωτογράφοι λένε ότι καλύτερα να έχω ένα πολύ καλό σώμα crop frame με έναν καλό τηλεφακό, παρά ενα καλό σώμα full frame με έναν μέτριο τηλεφακό(μιλάμε πάντα για το ίδιο budget). αυτό είναι όντως σωστό? δηλαδή ΑΝ λέμε έπαιρνα την D7000 με τον 70-200F2,8 της Nikkor(και κάπου εδώ ξυπνάς :P) αντί την D600 με έναν Tamron-Sigma 70-200F2,8 θα είχα καλύτερο αποτέλεσμα στο θέμα τηλεφακού? γιατί έχω παρακολουθήσει άπειρα topics στο internet, αλλα αποτέλεσμα δεν βρέθηκε πουθενά και ξεκινούσαν πάντα flame war. και σε γήπεδα που πηγαίνω τον τελευταίο χρόνο και φωτογραφίζω, βλέπω φωτογράφους με τηλεφακούς πάνω σε crop frame μηχανές(γρήγορο fps και γενικά high end crop frame) και στους ευρυγώνιος φακούς έχουν τις full frame. βέβαια και αυτοί δεν λένε τεκμηριωμένες απαντήσεις όπως θα ήθελα να ακούσω, μόνο οτι είναι καλύτερα και πιο σωστά έτσι(αυτη είναι η δικαιολογία τους).
επίσης για τα Crop Frame σώματα, υπάρχει και 2ο είδος crop , το APS-H που έχει πολλαπλασιαστή 1,3χ(τον είχε η σειρά 1D της Canon μέχρη την 1D Mk3) που όμως δεν δέχονται φακούς crop frame αλλα MONO Full Frame. τώρα απο ότι ακούγεται, θα ξαναεπανέλθει στην αγορά αυτό το crop frame με 2 νέα σώματα της Canon(ελπίζω σύντομα ΚΑΙ άλλες εταιρίες να το βάλουν, για να υπάρχει ανταγωνισμός).
και κάτι τελευταίο για εμάς τους Canonικούς ανθρώπους. οι φακοί Crop Frame στις Canon, δεν μπαίνουν στις Full Frame μηχανές της Canon, οπότε αν αγοράζεται μηχανή τώρα, σκεφτείτε τι μηχανή θα αγοράσετε και τι φακούς.
Γεια σου Χρήστο, λοιπόν, να απαντήσω:
Κατ’αρχας το πρόβλημα υπάρχει κυρίως στα jpg αρχεία τα οποία είναι για τα “μπάζα” γενικότερα. Ωστόσο και με τα RAW αρχεία δεν μπορείς να κάνεις τα πάντα. Για παράδειγμα αυτό που αναφέρεις ότι μπορείς να μεγαλώσεις ένα αρχείο μέσα στο RAW όσα megapixels θέλεις και να το κάνεις upscale απο 12 σε 24, δεν θα πιάσεις πρακτικά τα 24 MP αλλά ουσιαστικά θα “στρετσάρεις” με έναν πιο ανεκτικό τρόπο τα pixels του RAW αρχείου. Λόγω του ότι είναι RAW το αρχείο, σηκώνει μεγαλύτερη επεξεργασία και μπορούν να “τραβηχθούν” με μεγαλύτερη άνεση απο ότι τα jpg, αλλά χάνεις απο ποιότητα γιατί ΜΟΝΟ στα Vectors δεν υπάρχει αλλοίωση της ποιότητας κατα το upscale!
Οπότε δεν ειναι θέμα Marketing (ίσως να είναι κατα ένα μέρος για να λέμε την αλήθεια), αλλά πραγματικότητα, αλλιώς οι φωτογράφοι περιοδικών δεν θα είχαν τις medium format μηχανες αλλά θα είχαν μια 12mp cropped dslr και θα έκαναν μια χαρά δουλειά και ετσι.
Το να τυπώσεις μια τυπική αφίσα ενός 12mp αρχείου δεν θα υπάρξει πρόβλημα, αλλά αν πας για εκτυπώσεις αφισών δρόμου ή κτιρίων, τότε αν δεν εχει MP η μηχανή σου, τότε θα βγουν Αρκούδες μέσα απο το στρετσάρισμα! :Ρ
Σχετικά με το ερώτημα Φακός ή Σώμα και τι είναι καλύτερη επένδυση. Ασφαλώς η απάντηση είναι: Φακός!
Κατ’αρχας οι φακοί είναι κάτι που θα αγοράσεις και θα σου μείνει ακόμη και αν αλλάξεις 4-5 σώματα. Δηλαδή μιλάμε για βάθος 15ετίας. Οπότε δεν τίθεται θέμα που πρέπει να χαλάσεις τα λεφτά σου. Τα σώματα είναι τα πραγματικά αναλώσιμα στην δουλειά μας, οι φακοί είναι η επένδυση!
Φυσικά τωρα όταν μιλάμε για φακούς, μιλάμε για Full Frame φακούς (Σίγουρα) καθώς οτιδήποτε cropped αυτομάτως σε δεσμεύει σε crop σώμα (για canon), και σου δημιουργεί θέματα, σε nikon.
Δεν είμαι της άποψης όσον αφορά τους φακούς, να αγοράζει κάποιος μόνο nikon ή canon, αλλά να βλέπει και άλλες εταιρείες. Για παράδειγμα έχω αγοράσει ένα 85mm Manual 1.4f της Samyang και είναι άπαιχτος και πολύ φθηνός! Επίσης ο 70-300 VC της Tamron ειναι κατα πολύ καλύτερος απο της Nikon και έχω πάθει πλάκα με την σταθεροποίηση που έχει. Βεβαίως και οι 2 φακοι ειναι FX και έτσι τους έχω στο Cropped σωμα τωρα αλλά και όταν αναβαθμιστω θα τους χρησιμοποιώ άνετα και εκεί! :)
Τα πάντα ειναι θέμα καλής έρευνας όπως πολύ καλά προτείνεις φίλε Χρήστο!